Извор са кога сам преузела идеју за радионицу: http://mementoprijateljstva.weebly.com/radionice.html
Сценарио који следи прилагођен је мом одељењу.
Сценарио који следи прилагођен је мом одељењу.
Циљ радионице је развијање позитивне свести о себи, развијање самопоуздања, као и
уочавање позитивних и негативних особина личности;
Трајање: 45 минута
Сценарио за
час
1.активност: Разговор о манама и врлинама на
основу животног искуства и искуства стеченог анализом разних текстова (мисли се
на текстове који су раније анализирани);
2. активност: Нацртати цвет који има „средину“ и 5 латица. „Средина“
је резервисана за име ученика. Једна латица је жуте боје и на њу се уписују две
особине на које су ученици поносни.
Следећа латица биће одређена према смеру казаљке на сату. Она је плаве
боје и у њу уписати две ставке које се односе на коришћење слободног времена. Наредна
је црвене боје – уписати две ствари које највише воле. На зелену латицу уписати
два циља за ову школску годину. Последња латица је наранџаста и треба да садржи
две ствари које су постигли и поносни су на то (може остати и празна, ако сматрају
да још нису постигли ништа посебно).
Цветове потом стављамо на одељенско стабло и дискутујемо о написаном. Ученици
затим добијају „листиће“ на које уписују
оно што не воле код себе. То се онда додаје одељенском стаблу, али тако као да листићи
опадају са дрвета. Дакле, на стаблу остају само врлине. Закључак, мане ће
„временом и ветар однети“. Морамо код
других ценити само врлине. Мане ће тако доћи у други план.