ПРВИ ЧАС: СРПСКИ ЈЕЗИК
Наставна тема:
Књижевност
Наставна јединица:
Народна
прича: Свети Сава и ђаци (први разред)
Народна
прича: Свети Савa и млад човек (други
разред)
Народна
приповетка: Свети Сава и сељак без среће (трећи разред)
Народна
прича: Најбоље задужбине (четврти разред)
Тип часа:
Обрада
Образовни задаци
Ученик
треба да:
·
Понови и прошири стечена знања о
народној прози;
·
Уочи различита расположења у причама;
·
Препозна сличности међу причама које се
анализирају;
·
Објасни у чему се огледа просветитељски рад Светог Саве;
·
Селектује главне и споредне ликове;
·
Да лоцира поруку приче;
Функционални задаци
Ученик
треба да:
· Аргументује мишљење у вези са поступцима Светога Саве у
причама које се анализирају;
·
Разуме намере Светога Саве у причама
које се анализирају;
Васпитни
задаци
Ученик треба да:
·
Вреднује
поступке ликова у причи;
·
Изводи
закључке о поступцима ликова;
·
Класификује добре и лоше особине;
Наставне методе:
метода разговора, метода писаних радова, метода демонстрације
Наставни облици:
фронтални, индивидуални, групни
Наставна средства:
текстови, игра“Милионер“, мапе ума, филм „Свети Сава и ђаво“;
СЦЕНАРИО ЗА ЧАС
1.АКТИВНОСТ:
Фронталним обликом рада по концентричним круговима обнавља се о животу Светог
Саве (о томе се говорило на претходним
часовима). Након
тога се формирају две групе тако да у
свакој групи буде бар по један ученик из сваког разреда.
2.
АКТИВНОСТ: Ученици унутар своје групе
размењују знања о могућем одговору на тражено питање оквиру квиза “Милионер“. Свака група испред
себе има и папир за писање и задатак је да слово под којим је у квизу тачан одговор
запишу. Групе за тачан одговор добијају по једну слику која се односи на живот
и рад Светога Саве.
Питања из квиза „Милионер“ гласе:
·
Родитељи Светога Саве звали су се :
а)
Стефан Немања и Ана;
б) Стефан Немањић и Ана;
в)
Вукан и Ана;
г)
Симеон и Ана.
·
Браћа Светог Саве звала су се:
а)
Немања и Милутин;
б)
Душан и Стефан;
в) Урош и Немања;
г)
Вукан и Стефан.
·
Право име Светог Саве је:
а) Растко Петровић;
б)
Стефан Немањић;
в)
Растко Немањић;
г)
Урош Немањић.
·
Свети Сава је са оцем Светим Симеоном подигао
на Светој Гори манастир:
а)
Хопово;
б)
Филандар;
в)
Жичу;
г)
Студеницу.
·
Мошти Светог Саве спаљене су:
а)
1459. године;
б)
1804. године;
в)
1594. године;
г)
1217. године.
·
27. јануар је дан Савиног:
а)
рођења;
б)
замонашења;
в)
смрти;
г)
крштења.
3.АКТИВНОСТ:
По завршетку квиза групе а по принципу да старији чланови помажу млађима
записују неколико реченица на основу добијених слика из претходне етапе часа.
4.
АКТИВНОСТ: Учитељ фронталним обликом рада проверава у којој су мери ученици
разумели садржај текстова које је требало прочитати за домаћи задатак.
Објашњавају се и непознате речи исто по
концентричним круговима.
5.АКТИВНОСТ: Учитељ анализира са 1. разредом причу „Свети Сава и ђаци“.
Ученици осталих разреда ликове, место, време и поруке свог текста приказују у
виду мапе ума.
6.АКТИВНОСТ:
Фронталним обликом рада се ликови из свих текстова осуђују или се њихово понашање третира као
оправдано. Ова активност носи назив „Наша оправдаоница и наша судионица“.
Обавезно је образложити зашто је лик сврстан у одређену категорију.
7.АКТИВНОСТ:
Изводи се закључак шта је анализираним текстовима заједничко:
·
да су из области народне кљижевности;
·
да су прозни (односно да су приче);
·
да говоре о Светом Сави.
8.АКТИВНОСТ: Погледати анимирани филм „Ово ће
дете бити нови знак свету“ и извршити компарацију са оним што је рађено у
претходним етапама.
ДРУГИ
ЧАС: МАТЕМАТИКА
Наставна
тема:
Природни бројеви до 100 (први и
други разред)
Блок бројева до 1000
(трећи тазред)
Скуп природних бројева (четврти
разред)
Наставна јединица:
Сабирање и одузимање до 10 (први разред)
Множење бројевима 2,5 и 10 (други разред)
Писмено
множење облика 152* 2 и 153* 4 (трећи
разред);
Олакшице у множењу (четврти разред);
Тип
часа: утврђивање
Образовни
задаци:
- Применити стечана знања о сабирању,одузимању и множењу при решавању текстуалних задатака;
- Oпособљавање ученика за записивање израза на основу текстуалних података;
Васпитни
задаци:
- Развијање упрности, истрајности, позитивног односа према раду;
- Развијање прецизности, тачности, самоиницијативе, самосталности;
- Практична примена усвојених знања при решавању конкретних практичних задатака;
- Развијање логичког и креативног мишљења;
Наставне
методе: метода разговора, метода писаних радова;
Наставни
облици: фронтални, индивидуални , групни
Наставна
средства: „Светосавска математичка скривалица“, прича о Светом Сави;
СЦЕНАРИО ЗА ЧАС
1.АКТИВНОСТ:Учитељ чита причу следеће садржине а ученици
имају задатак да открију који се ликови помињу у причи, који су проблем имали и
како се тај проблем може решити:
Свети
Сава је ученицима првог разреда дао задатак да израчунај збир бројева 5 и 3.
Једна група је сабирала овако : 5+3 = 8, а друга је записала 3+5 = 8. Која група је тачно написала решење?
Другом
, трећем и четвртом разреду Свети Сава је
дао задатак да при израчунавању производа бројева 3 и 10
(односно 100, односно 1000) примене правило замене места чинилаца.
Долази
се до закључка да су сабирци заменили места и да се звир при томе није мењао и
то је закључак за први разред. Прави се компарација између сабирања и множења и
правила која су у задатку требала да се примене.
2.АКТИВНОСТ:
Ученици у истим групама као за српски језик раде задатке са математичке
скривалице. На сваком пољу налази се по један задатак за сваки разред .
Скривалица је дата као прилог.
3. АКТИВНОСТ: Проглашење
победника и откривање слике на скривалици- то је слика манастира Хиландар.
ТРЕЋИ
ЧАС: МУЗИЧКА КУЛТУРА
Наставна
тема: Извођење музике
Наставна
јединица: Певање песме по слуху „Химна Светом Сави“
Тип
часа: Обрада
Образовни задаци:
- Упознавање ученика са текстом песме „Химна Светом Сави“, њеном мелодијом и ритмом;
Функционални задаци:
- Развијање и усавршавање музичких и говорних способности (изражајно и правилно певање текста песме),
- Развијање музичког памћења, запажања, мишљења, слуха;
Васпитни задаци:
- Развијање љубави према музици и певању;
Наставне методе: метода разговора, метода
демонстрације
Наставни
облици: Фронтални, индивидуални;
Наставна
средства: песма, нотни запис песме
СЦЕНАРИО ЗА
ЧАС
1.АКТИВНОСТ:
Чита се и анализира текст химне, а потом се записују речи из песме које су
ученицима непознате. Следи певање песме по слуху.
2.АКТИВНОСТ:
Ученици првог и другог разреда имају задатак да одреде да ли је композиција
брза или спора, да ли се изводи тихо или гласно и да насликају како се у
њиховој школи прославља Свети Сава. Њима се саопштава да се химна пева у
свечаним приликама и да публика
стоји док се химна изводи.
Трећи
и четврти разред поред задатака за први
и други разред истражују на основу текста из уџбеника ко је
компоновао химну, истражују значење речи химна, броје тактове у нотном запису, уочавају
динамичке ознаке и деонице које се понављају. Четврти разред има и додатни
задатак да уочи и нотни лук у нотном запису.
3.АКТИВНОСТ: Ученици попуњавају евалуацијски листић.
ПРИЛОЗИ:
Ауторски филм "Ово ће дете бити нови знак свету"
Фотографије са часова
Креативност На Дар: Тематски Дан-Тема Дана "Свети Сава" >>>>> Download Now
ОдговориИзбриши>>>>> Download Full
Креативност На Дар: Тематски Дан-Тема Дана "Свети Сава" >>>>> Download LINK
>>>>> Download Now
Креативност На Дар: Тематски Дан-Тема Дана "Свети Сава" >>>>> Download Full
>>>>> Download LINK