ПРИПРЕМА
ЗА ДВОЧАС У КОМБИНОВАНОМ ОДЕЉЕЊУ ОД ПРВОГ ДО ЧЕТВРТОГ РАЗРЕДА
Рад садржи припрему
за двочас у комбинованом одељењу састављеном од четири разреда. Приложена
припрема садржи елементе инклузије, примере хоризонталне и вертикалне
интеграције садржаја Математике и Света око нас (Природе и друштва) од првог до
четвртог разреда.
МОГУЋНОСТ ПРИМЕНЕ ПРОБЛЕМСКЕ
НАСТАВЕ МАТЕМАТИКЕ У ДРУГОМ, ТРЕЋЕМ И ЧЕТВРТОМ РАЗРЕДУ ОСНОВНЕ ШКОЛЕ
Проблемска
настава је посебан дидактички систем коме се приписује читав низ квалитета у
односу на традиционалну наставу. Њоме се може битно утицати на развијање
стваралачког мишљења учења. Њеном применом утиче се и на обим, а посебно на
квалитет усвојених знања, на васпитање истрајности, упорности, сналажљивости и
других личних особина, а доприноси и развијању самосталности у учењу и раду.
Њена примена, међутим, има извесне слабости. Оне се првенствено огледају у
неекономичности у погледу времена. Осим тога, може се ефикасно применити ако
ученици имају извесна
предзнања о проблему који се решава. Ограниченост њене примене огледа се и у
чињеници да се не
могу сви садржаји Наставног плана и програма математике проблемски
структуирати.
Циљ овог истраживачког рада јесте да
се утврди који садржаји Наставног плана и програма математике у другом, трећем
и четвртом разреду омогућавају примену проблемске наставе. Анализа показује да
постоји солидна програмска утемељеност за реализовање проблемске наставе, али
да нису све наставне теме у свим разредима подједнако погодне за реализацију
путем решевања проблема.
Рад садржи детаљно образложење етапа
часа проблемске наставе на примеру обраде наставне јединице „Здруживање
сабирака“ у трећем разреду.
Нема коментара:
Постави коментар