O БЛОГУ

Овај блог садржи све битне информације које могу послужити учитељима који раде у комбинованим одељењима. Садржаји се односе на рад у четвороразредном одељењу, али се могу применити и за рад у мањим одељењима.Можете погледати припреме одржаних часова, неке од објављених радова... Саму атмосферу која је заступљена на часовима овог одељења потврђују и фотографије које такође можете погледати на једној од страница.Ученици могу пронаћи корисне линкове који ће их упутити да своје знање провере путем различитих игара и тестова.

СТРАНИЦЕ

четвртак, 24. децембар 2015.

Радионица „Поштујемо ли разлике међу нама?“

Радионица је преузета и прилагођена одељењу у коме радим са адресе
Циљ радионице јесте расветљавање ситуација у којима намерно или случајно кршимо људска права и подлежемо предрасудама;

Сценарио за час

1. АКТИВНОСТ: Разговор о критеријумима избора друга или другарицe  врши се фронталним обликом рада.  Записују се одговори ученика.

2. АКТИВНОСТ:  У пару се решавају следећи „проблеми“:

Ивана је твоја пријатељица. Одлично се слажете и често се  дружите. Твоји другари не желе Ивану за другарицу јер је дебељушкаста.  Шта ви предлажете као могуће решење?
Ученици су  одговорили да изглед није битан. Једна од порука је гласила: „Није битно ко како изгледа, битно је да је добар друг.“

Марко је одличан ученик, али долази из сиромашне породице. Ти славиш рођендан. Дошли су сви,  па и Марко. Другари му се тихо подсмевају што је донео скроман  и „јефтин“ поклон. Како ти као слављеник решаваш ову ситуацију тако да сви буду задовољни ?
Ова ситуација је изазвала одличну “полемику”. Рекли су следеће:
„Поклону се у зубе не гледа. Марко може да пружи нешто што је вредније и од новца. Битно је дa ме је испоштовао и доазвао се мом позиву.“

Твој друг Милош носи протезу. Друштво му упућује разне увреде. Како ви решавате овај проблем?
У вези са овом ситуацијом, прва спонтана реакција ученика гласила је: „Па шта ако носи протезу?“ Мислим да је ситуација овде потпуно јасна.

Јанко је  дечак који на путу од куће до школе подмеће ногу слабијем дечаку Милошу. Остали му се ругају и подржавају Јанка. Како би ти решио овај проблем?
Ученици су предложили да се Јанко извини Милошу. Остали да не поржавају Јанка  већ да га критикују због тога. Истакли су саосећање као могуће решење проблема.


3. AКТИВНОСТ: Дискусија  о предлозима ученика врши се фронталним обликом рада.