Ученици четвороразредног одељења у Изварици са учитељицом Звонимирком
Јовичић 11. маја 2017. године били су гости у издвојеном троразредном одељењу у Рибару. Циљ ове посете
био је дружење и даљи рад на међусобном упознавању ученика ових одељења.Ученици су поред тога били у прилици
да проширују стара и стичу нова знања о животињама повезујући садржаје
различитих наставних предмета у јединствену целину, али и да се надмећу у
спортским играма које су организоване поводом спортске недеље.
Тога дана
су учитељице Милена Станковић и Звонимирка Јовичић реализовале тематски
дан о животињама пруживши ученицима на
тај начин могућност да повезују наставне садржаје наставног предмета Српски језик,
наставног предмета Математика и наставног предмета Свет око нас/Природа анализирали причу „Зец и вук“, други разред је радио на песмама Љубивоја
Ршумовића, трећи разред је анализирао
текст „Свитац тражи пријатеља“, а четврти разред је радио на садржајима из
језика са тематиком о животињама. Час је значајан због тога јер на занимљив начин
повезује различите наставне садржаје књижевности и наставе језика. На самом
почетку ученици су слушали песму Љубивоја Ршумовића „Вуче, вуче, бубо лења“
која је послужила као мотивација да се започне разговор о Љубивоју Ршумовићу
(што је предствљало припрему за други разред), вуку (припрема за први разред)
и бубама односно инсектима што је представљало припрему за трећи разред. Четврти
разред је укључен у разговор на тај начин што је анализирао врсту и службу речи
у наслову песме и стиховима из песме.
У главном делу часа сви ученици су радили
индивидуално или у пару. Ово је била јединствена прилика да ученици истог
разреда ових одељења размене искуства и
сарађују у проверавању задатака, а учитељице су биле у прилици да једна другој
„демонстрирају“ занимљиве детаље и начине рада у комбинованом одељењу. За
ученике првог и трећег разреда организована је компаративна анализа текстова са
нагласком на поступке ликова и њихове особине, а ученици другог разреда су
добили више песама Љубивоја Ршумовића. Задатак је био да уоче у којим се
песмама говори о животињама и шта је специфично за те животиње. Четврти разред
је анализирао реченице о животињама, али и друге задатке са истом тематиком.
У завршном делу часа ученици су радили на
задацима са радних листова, илустровали песме или су у пару проверавали тачност
задатака.
Час математике је започео такође тематиком о
животињама. Ученицима је саопштено да вук Милован хоће да се жени вучицом
Милкицом. Међутим, вучица је поставила услов вуку који се састојао у томе да
усмено одговори на нека питања о рачунским операцијама, једначинама и
неједначинама и геометријским садржајима.
Ово је уједно био и подстицај да ученици одговоре на питања о садржајима
који ће се реализовати у главном делу часа. Први разред је на тај начин
одговарао на питања о сабирању и одузимању, други о дељењу, трећи о правама и
њиховом међусобном односу, а четврти разред о једначинама и неједначинама.
Посебно је био занимљив главни део часа у коме су
ученици морали да ураде и конкретне задатке како би помогли вуку да испуни
своје љубавне жеље. Први разред је на
овом часу усвојио поступак сабирања двоцифреног и једноцифреног броја чији је
збир вишеструка десетица, други разред је вежбао и утврђивао садржаје о дељењу,
а четврти о неједначинама. Када је у питању трећи разред главни део часа је реализован на тај начин што је троје
ученика одељења у Рибару ученицима из Изварице показивало како се цртају
паралелне праве. Ово је изведено на тај начин јер су ученици из Рибара поступак
цртања ових права усвојили два, три часа раније у односу на ученике из
Изварице. У наставку су ученици из Рибара помагали ученицима из Изварице да
ураде задатке са радног листа у вези са
цртањем паралелних права.
У завршном делу часа сумирали смо фронталним
обликом рада оно што је рађено у главном делу часа и коверте са урађеним
задацима припремили за вука као доказ да је испунио услов за венчање.
Трећи час је био резервисан за наставнни предмет
Свет око нас/Природа и друштво. И на овом часу су реализовани садржаји о живој
природи. У уводном делу часа ученици су извлачили цедуљице са загонеткама о
животињама и биљкама са задатком да открију о којој биљци или животињи је реч.
У главном делу часа организован је рад по групама
и заједнички квиз под називом „Желите ли да постанете бомбоњер“, а у
завршном делу часа сумирани су резултати.
Поводом спортске недеље огранизоване су и
спортске активности. Групе у истом саставу као на часу Света око нас/ Природа и
друштво надметале су се у игри „Између две ватре“, а потом су се ученици надметали и у скакању
са џаковима. На крају смо се играли и обарања чуњева а као за чуњеве користили
смо пластичне боце напуњене водом. Ни фудбал није изостао.
На самом крају ученици из Рибара су у знак сећања на ово дружење ученицима из Изварице поклонили ручно израђене наруквице. БРАВО ЗА СВЕ НАС!