Идеја за радионицу је преузета са
Циљ радионице
јесте објашњавање начина ненасилног решавања сукоба и примена
истих у решавању сукоба.
СЦЕНАРИО ЗА ЧАС
1.КОРАК: Разговара се о начинима решавања сукоба који
су понуђени на претходним часовима грађанског васпитања. Реч је о: негирању
проблема, продубљивању проблема и о изражавању себе. Прави се разлика између наведених начина,
истичу се предности и недостаци.
2.КОРАК: Формирати парове ученика. Врезати им
марамом доминантне руке. Потом се парови
надмећу у лепом цртању (тема се бира према интересовањима ученика). Рад треба и
обојити. Пре него што парови почну са радом разговарати о могућим начинима
решавања овог „проблемчића“ – договор, сарадња, не бити себичан, емпатија, схватити
да ни другу није лако, јасно нагласити шта током рада смета, принцип „попусти мало ти, мало ћу ја“...
3. КОРАК:
Дискутовати о радовима и записати запажања ученика.
4. КОРАК:
Евалуирати час.