Ученици из Изварице су данас на Светски дан шума посетили
мешовиту шуму и околне ливадице у
близини насеља. Пре поласка су добили истраживачке задатке. Задаци су повезани
са садржајима наставе Света око нас и Природе и друштва.
Реч је о следећим
задацима:
ПРВИ И ДРУГИ РАЗРЕД
1. Које си дрвенасте
биљке видео:
а) у
шуми;
б) на ливади?
2. Које си зељасте
биљке видео :
а) у
шуми;
б) на ливади?
3. Које си животиње
видео у шуми и на ливади?
ТРЕЋИ РАЗРЕД
1. Које врсте биљака према стаблу има у у
шуми?
2. Да ли су све дрвенасте биљке исте
висине? ДA-НЕ
3. Да ли све дрвенасте биљке имасју исти
облик листова? ДА-НЕ
4. Да ли на крошњама и стаблима дрвећа има
гнезда птица? ДА-НЕ
5. Пронађи једну зељасту биљку у шуми.
Опиши је.
6. Пронађи влажно земљиште у шуми. Има ли
у близини маховине? Опиши
маховину.
7. Потражи стари и свежи пањ. Ногом благо удари пањ који је свеж.
То исто уради и са старим пањем. Шта се десило са старим пањем? Упореди ова два пања.
Сличности:
__________________________________________________________________
Разлике:
_____________________________________________________________________
8. Које животиње си видео у
шуми?
9. Опиши изглед крошње.
ЧЕТВРТИ РАЗРЕД
1. Које биљке и животиње си видео у
шуми?
2. По чему се биљке које си видео
разликују а по чему су сличне?
Током
боравка у природи са ученицима се разговарало о променама у природи које су
условљене временским приликама и сменом годишњих доба. Наишли смо и на годове и
маховину, па смо дискутовали и о оријентацији у природи. Ученици четвртог
разреда су „тражили“ и трагове животиња и покушали да одгонетну о којим животињама је реч. Наишли
смо на гљиве и
инсекте, а увесељавала нас је и песма тек по неке птице певачице. Пажњу су нам
привукле и љуштуре пужева. За моје четвртаке ово је био одличан начин да обнове
знања о царствима којима припадају жива бића. Млађи ученици су упоређивали
стабла храста, букве и багрема, анализирали крошње борова и брали зељасто биље.
По
повратку у учионицу записали смо оно што смо у природи видели и наставили да дискутујемо о значају
шума. На наредном часу израдићемо и мапу ума о шумама, а ученици су добили
добили домаћи задатак да од прикупљеног биља сачине слику. Слике очекујемо већ
сутра. Такође смо читали и текст који
говори о томе како је човек своијм немаром пореметио еколошку равнотежу.