Употреба филма у настави од вишеструког је значаја. Могу
се користити разне врсте филмова у
настави различитих наставних предмета, а заједничко им је то да доприносе:
Ø Повећању мотивације ученика
за учење;
Ø Подстицању ученика да
уочавају и анализирају приказане односе
и ситуације;
Ø Формирању сопственог мишљења
ученика и њиховом укључивању у дискусије и вредновање поступака ликова;
Ø Аргументацији изнетог става;
Ø Реформулацији,
реорганизовању и синтетизовању постојећих знања.
У складу са претходно изнетим, а према Програму моје школе за обележавање Дечје недеље којим је било
предвиђено, измађу осталог, и гледање анимираног филма, определила сам се за
филм “Снежана
и седам патуљака“. То сам учинила и због тога што је садржај овог
филма познат свима, као и због корелације са наставом музичке културе.
На самом почетку, без најаве, пуштена је песма „
Хај-хо“, а потом се разговарало о њеном садржају. Дијалошком методом дошло се
до закључка да је то заправо марш патуљака из поменутог филма.
Ученици су добили следеће истраживачке задатке:
- Који се ликови појављују у филму?
- Која људска права су у филму испоштована?
- Која људска права су у филму кршена?
Први разред је имао задатак
да упамти редослед догађаја.
Након гледања
уследио је кратак разговор о садржини филма, а потом су формиране две
групе хетерогене по саставу у погледу узраста ученика. Једна је разматрала која
су права испоштована, а друга која су људска права у филму кршена.
Уследило је аргументовање ставова. Гледањем филма на
овакав начин обезбеђује се „активно“
учење и смањује се могућност да ученицима буде досадно. Јер, сложићете се са
мном, деца филмове гледају и ван школе, али је утисак свакако мањи ако изостане
ситуација поистовећивања са ликовима и „чачкања“ проблема на које су ликови
наишли из различитих углова.
Након Снежане, одгледали смо и Пажљивка. Ученици су пре
гледања цртаног филма „Пажљивко“ добили следеће
задатке:
- уочити и истраживити које правила о саобраћају, врсте саобраћаја и саобраћајних средстава се појављују у филму;
- уочити на које опасности упозорава Пажљивко када је у питању сеоска средина.
Нема коментара:
Постави коментар