Радионица је одржана у четвороразредном
комбинованом одељењу и имала је за циљ развијање позитивног односа ученика према
новцу. Овако дефинисан циљ реализовали смо кроз следеће образовне-васпитне задатке:
- Развијање правилног односа према новцу путем разговора о стереотипима у вези са новцем
- Стицање знања о томе на који се начин новац може зарадити и о томе шта нам новац омогућава;
- Стицање елементарних знања о моделима управљања новцем;
- Оспособљавање ученика за критичко промишљање онога што им се путем разних врста маркетинга нуди;
- Развијање свести о томе да нам новац много тога олакшава али да се здравље, љубав и пријатељство не могу купити новцем;
Радионица је трајала два школска часа. Koришћене су следеће наставне методе: метода разговора метода и метода практичних радова. Комбиновани су
групни и фронтални облик рада. Новчанице, модели новчаница, прича, ученички
радови, анкета нека су од средстава која су коришћена током ове радионице.
СЦЕНАРИО
1.КОРАК: Радионицу започињемо фронталним обликом рада.
Изводи се игра под називом „Скривени појам.“ У питању је реч НОВАЦ. Ученици
постављају питања о скривеном појму, а учитељ одговара на њих искључиво са ДА
или НЕ. Применом мождане олује „излистати“ шта нам све новац омогућава.
2. КОРАК: Ученици попуњавају анкету индивидуалним обликом
рада. Ученик првог разреда анкету ради усмено (због читања). Потом се сумирају
резултати анкете и разговара се о
кредиту, камати, кредитним картицама, банкоматима, штедњи у банкама, као
и о томе шта је џепарац, чему служи и како га треба правилно користити.
3. КОРАК: Разговор о стереотипима у вези са новцем врши се
фронталним обликом рада. Полази се од мисли да „новац људе квари“ и повезује се
са оним шта ученици о новцу мисле.
4.КОРАК: Разговор о томе шта нам новац све омогућава, о
врстама новчаница и о робној размени врши се такође фронталним обликом рада.
5.КОРАК: Кроз
разговор о тзв.агресивном маркетингу и о стратегијама понашања у таквим
ситуацијама указати на начине којима компаније покушавају да утичу на психу
детета како би га привукли да рекламирани производ и купи. Током
разговора дискутовати о томе због чега је мама из приче саставила списак , која је стварна намера продаваца исказана
крупно истакнутим натписима о акцијама и
о томе који се ефекат постиже када се каже да нешто кошта 299 динара
уместо износа од 300 динара. На значај
одлагања задовољења указати делом приче у коме тражи да прво консултују
маму (истаћи ефекат просторне и
временске дистанце у односу на рекламирани производ).
6. КОРАК: НАЧИНИ ШТЕДЊЕ НОВЦА (банке, касице, дати некоме
новац на чување) је наредна тема, а потом се прави зајдничка касица у коју ћемо
убацивати новац који будемо зарађивали.
7.КОРАК: Ученици поново попуњавају исти упитник.
8. КОРАК: Евалуација радионице је завршна активност.
ПРИЛОГ 1
Лана је
седмогодишња девојчица. Има једанаестогодишњег брата Милана. Њихова породица
снабдева се у „IDEI“. Мама им је направила списак шта треба да купе
и послала их је у маркет. Када су ушли у продавницу прво што је Лана угледала
јесте јесте крупно исписан натпис
АКЦИЈА-СВЕ ЈЕ ПО 299 ДИНАРА, КОЛИЧИНЕ ОГРАНИЧЕНЕ. Витрина са производима који
су на акцији стајала је баш поред
касе. Лана је била упорна да нешто од тих производа и купе, јер се плашила да
се не распродају али брат јој је
предложио да прво оду кући и да разговарају са мамом о томе. Шта бисте
пиручили Лани, а шта њеном брату Милану?
|
ПРИЛОГ 2
1.Шта је кредит?
________________________________________________________________________
2. Шта се обично купује на кредит?
________________________________________________________________________
3. Где се подиже кредит?
________________________________________________________________________
4. Шта је камата?
________________________________________________________________________
5. Чему служи кредитна картица?
________________________________________________________________________
6. Шта су
банкомати?_____________________________________________________
|
РЕАКЦИЈЕ НАКОН ОДРЖАНЕ РАДИОНИЦЕ
Ученици свакодневно у касицу убацују новац и међусобно дискутују како би било лепо и корисно да се поново организује вашар поводом Дечје недеље јер би на тај начин прикупили још новца. Стално понављамо закључке са одржане радионице, па смо у разговору накнадно дошли и до следећих закључака:
НОВАЦ ЈЕ ДОБАР СЛУГА, А ВЕОМА ЛОШ ГОСПОДАР.
ЧоОВЕК СТВАРА НОВАЦ, А НЕ НОВАЦ ЧОВЕКА.
Исте смо прекуцали и додали на постер.
НОВАЦ ЈЕ ДОБАР СЛУГА, А ВЕОМА ЛОШ ГОСПОДАР.
ЧоОВЕК СТВАРА НОВАЦ, А НЕ НОВАЦ ЧОВЕКА.
Исте смо прекуцали и додали на постер.
Допуњена верзија нашег постера о финансијској писмености |
Нема коментара:
Постави коментар