Радионица "Васпитање за међународно разумевање, мир и сарадњу" наставак је радионице под називом "Један поглед у будућност" у оквиру које се разматрало о томе како ученици перципирају будућност. Циљ друге радионице јесте указивање на значај мултикултуралног и мултинационалног васпитања. Метода разговора комбинована је са методом демонстрације, а од наставних облика коришћен је фронтални облик рада.
СЦЕНАРИО ЗА ЧАС
1.КОРАК: Ученици се подсећају радионице "Један поглед у будућност" и о томе како су замислили своје играчке, школу и целокупну будућност. Полази се од писма које је према замисли неко од бивших ученика послало учитељици. Детаљније видети ОВДЕ.
Следи разговор о томе по чему би се ученици у мултимедијалној учионици која се у писму помиње међусобно рсзликовали. Одговори се записују.
2.КОРАК: Пошли смо од мултикултуралне заједнице у нашем крају коју чине Срби, Власи и Роми. Подсетили смо се шта су о њима у ручно израђеној књизи под називом "Хомољска шареница"оквиру пројекта "Похитајте Хомољу у загрљај" написали бивши ученици.
Уследило је подсећање на текстове који говоре о Ромима, а затим и на влашку азбуку која се помиње у поменутој "књизи". Наводе се и примери позитивног односа које су ученици доживели са Власима и Србима.
Влашка ћирилица |
Уследило је подсећање на текстове који говоре о Ромима, а затим и на влашку азбуку која се помиње у поменутој "књизи". Наводе се и примери позитивног односа које су ученици доживели са Власима и Србима.
Ученицима се потом показује како изгледа застава Рома, а затим се слуша и песма "Ђелем, ђелем"(https://www.youtube.com/watch?v=HFqsG0uh8D0)
Застава Рома |
Наредна активност има за циљ проширивање сазнања о свадбеним обичајима Влаха и њиховој народној нишњи. У ту сврху користили смо филм који можете погледати ОВДЕ.
Нема коментара:
Постави коментар