За назив "Од картона до кухињског бонтона" определили смо се јер је на данашњем часу предмета Ликовна култура израђен део необичне кухиње од картона. Активности су реализоване 20. фебруара 2017. године, а њихов ток дат је у излагању које следи.
Користећи ученичке продукте пројекта „Од
смећа до врхунских умећа“ који је у току, продукте завршеног мини пројекта
„Рециклажа није гњаважа“ (http://kreativnostnadar.blogspot.rs/2016/12/blog-post_29.htm)
, играчке
које су ученици донели, поклон који смо добили од школе у Главинцима и
материјале из окружења другачије се приступило реализацији данашњих наставних
јединица. Реч је о следећим наставним предметима: Српски језик, Народна
традиција и Ликовна култура. На часовима српског језика реализоване су следеће
наставне јединице:
·
Народна
песма „Божић штапом бата“ (први разред)
, обрада,
·
Браћа
Грим „Три брата“ (други разред), обрада,
·
Перл
Бак „Сестре“ (трећи разред), обрада,
·
Објекат
(четврти разред), утврђивање.
На
часовима народне традиције обрађене су следеће наставне јединице:
·
Зимски
радови на селу (први разред), обрада,
·
Дар
на кући (други разред), обрада,
·
Кожухар-
ћурчија (трећи разред), обрада,
·
Прело
(четврти разред), обрада.
На часу ликовне културе ученици свих разреда групним обликом рада
радили су од картона необичну кухињу. Реч је о следећим наставним темама и
наставним јединицама:
·
Односи
у видном пољу, Необична кухиња, вежбање (први разред),
·
Контраст,
Необична кухиња, вежбање,(други разред),
·
Простор,
Необична кухиња, обрада (трећи разред),
·
Линија,површина,
волумен, боја, простор, Необична кухиња, обрада (четврти разред).
Циљ
данашњег интегрисаног учења јесте повезивање садржаја свих разреда из
различитих наставних предмета у јединствену целину. Из овако дефинисаног циља
проистекли су следећи оперативни задаци:
- Израда једног дела кухиње од картона (израда шпорета),
- Повезивање делова у јединствену целину,
- Уочити на које се начине картон у школским условима може обликовати у нове форме,
- Уочити који су алати неопходни за обраду картона у школским условима,
- Проширити знања о рециклажи картона,
- Неговање тимског духа и сарадње међу члановима групе,
- Тумачити непознате речи симулирањем ситуација у којима се те речи помињу,
- Уочавање реченица у којима се појављује објекат као реченични члан,
- Уочити редослед догађаја и поступке ликова у наведеним прозним текстовима,
- Стицање знања о зимским радовима на селу;
- Стицање знања о обичајима везаним за подизање крова на кући,
- Стицање знања о крзнарском иодносно ћурчијском занату,
- Стицање знања о прелу и поселу.
Коришћене
су следеће наставне медоте: метода разговора, медода демонстрације, метода
писаних радова, метода рада на тексту, метода практичних радова и метода
усменог излагања. Коришћени су сви облици рада, а од наставних средстава
коришћени су ученички радови, текстови , као и реквизити и материјали из окружења.
На
средини учионице налази се итисон и на њему следећа сценографија:дрвена кућица
са сеоским двориштем, куће од картона
које су ученици раније направили на часовима ликовне културе, гранчице беле
боје, Снешко Белић (рукотворина ученика),сено, лутке ( рукотворине ). На сцени
је и велика лутка испред које је кудеља са вуном, ту је и заструг, солар ,
купица, акваријум (рукотворина), имитација реке од креп папира, а недалеко
стоји и градско насеље и пут који се
рачва на три стране. У штали направљеној
од картона су и домаће животиње: крава, коњ, овца, коза, пас. Животиње испред
себе имају сено.
ТОК
АКТИВНОСТИ-СРПСКИ ЈЕЗИК
1.АКТИВНОСТ:
Ученици другог и трећег разреда имали су
за домаћи задатак да прочитају текст, подвуку непознате речи и уоче редослед
догађаја у тексту. На почетку часа они записују
наслов и преписују непознате речи. Четврти разред користећи мождану
олују пише све што је на претходном часу научио о објекту. Ове активности ученици другог, трећег и
четвртог разреда изводе индивидуалним обликом рада. За то време са првим
разредом се чита песма и сумирају први утусци након потребне психолошке паузе
(фронтални облик рада). Потом ученици првог разреда читају песму и подвлаче
непознате речи. За то време обилазе се ученици осталих разреда. Сви ученици су
током ове активности на својим местима у школским клупама. Кратак разговор се
вррши о писцима дела и o Вуку Караџићу
као сакупљачу народних песама. Разговарати и о вези браће Грим и Вука Караџића.
2.
АКТИВНОСТ: Ученици се премештају и заузимају места поред описане
„сценографије“. Постављају се следећа
питања:
- Који детаљи са наше сцене имају везе са Божићем? Ово се питање је предвиђено за први разред. Остали ученици потврђују истинитост одговора подизањем руку.
- Који детаљи са наше сцене имају везе са причом „Три брата“ а који са причом „Сестре“?
- Које лутке са сцене би могле бити главни ликови?
- Зашто баш те лутке ? Ово су питања за други и трећи разред.
·
Ученик
четвртог разреда има задатак да кад
чује реченицу у којој се појављује објекат изговори реч : „Бум!“Након
тога пљесне рукама. Очекиване реченице би могле гласити: Пада снег. Отац прича
причу. Синови су изучили занат.Сестре гледају реку.
Ученици су дужни да одговарају речима из текста и на тај начин се
врши тумачење непознатих речи.
3.
АКТИВНОСТ: Постављају се следећа питања и задаци:
- Одглумите обичаје који су описани у песми.
- Коју жељу је имао отац? Шта је рекао синовима?
- Шта су синови урадили након очевог предлога? Који детаљи са сцене то потврђују?
- Како се даље одвија ток радње?
- Који од ових догађаја су стварни а који су измишљени? Шта је заједничко за текст „Три брата“ и текст „Сестре“? Шта је овим текстовима различито?
- По чему се очеви из ових прича разликују а по чему су слични.
- Опишите по чему се ове лутке које замењују сестре разликују од сестара у тексту. Ученик четвртог разреда сада записује реченице које садрже објекат.
4.
АКТИВНОСТ: Разговор се врши фронталним
обликом рада. Постављају се следећа питања и задаци:
· Замислите
да Божић славе три брата. Како би се они
по вашем мишљењу тада понашали?
·
Како
би се у исто ситуацији понашале сестре Лен Меј и Елис?
·
Која
заједничка особина повезује ликове оба прозна текста? Коју поруку нам шаљу ови
текстови?
·
Коју
врсту злата су стекли ликови из ових текстова?
· Саставити
две реченице тако да службу објекта у једној врше речи три брата, а у другој објекат да гласи сестре.
5. АКТИВНОСТ: Ученици првог, другог и трећег разреда преписују са табле. Четврти разред одређује субјекат и предикат
у реченицама које су записане у
претходној етапи часа.
ТОК АКТИВНОСТИ-НАРОДНА ТРАДИЦИЈА
1. АКТИВНОСТ: Ученици свих
разреда и даље су на итисону. Овај део
часа је предвиђен за понављање садржаја са претходног часа. Постављају се
следећа питања:
·
По
чему препознајете да се ова сцена односи на село?
·
Пронађите
на сцени привјег. Опишите тај обичај.
·
По
чему се разликују куће на нашој сцени од кућа у стварности? Које алатке су
некада користили за градњу куће, а који се алати и машине користе сада?
·
Који
се занати помињу у бајци „Три брата“? Чиме се бави крзнар?
·
Замислите
да се свадба организује за наше лутке и да се организује у прошлости. Опишите
шта би се све радило и где би се свадба одржавала.
2.
АКТИВНОСТ: Ученици другог и трећег користећи текст из уџбеника проналазе одговоре
на питања која се налазе у њиховим
уџбеницима (индивидуални облик рада). За то време са ученицима првог и
четвртог разреда се разговара о радовима
на селу у зимском периоду који су приказани нашом сценографијом. Реч је о обавезама
око домаћих животиња. Лутка испред које се налази кудеља служи као подстицај за
разговор о домаћој радиности жена. Разговара се о њиховим рукотворинама.
Поставља се и питање мушких рукотворина, а потом се води разговор о прелима.
Следи
разговор са ученицима другог и трећег разреда који извештавају шта су сазнали
читајући текст из уџбеника. На крају се врши глобално понављање садржаја свих
разреда.
ТОК АКТИВНОСТИ –ЛИКОВНА КУЛТУРА
1.АКТИВНОСТ:
Поставља се питање свим ученицима :
Какве везе могу имати Снежана из приче „Снежана и седам патуљака“ и картон?
Испред нас је већа картонска кутија, провидна фолија, затварачи пластичних боца
и четири CD диска. Дискутује се о одговорима
ученика. Тражени одговор је шума. Разговара
се потом какве везе са шумом има Снежана, а какве картон.
Долазимо до закључка да се картон
производи од дрвета, а дрвећа има у шуми.
Коментаришу
се ученички одговори који могу бити од користи за расветљавање могућности
примене картона у свакодневном животу. Потом следи разговор о томе које је
обавезе Снежана имала према патуљцима. Искористити моменат када се спомене
спремање хране и тада ученике навести на помисао да би било лепо за Снежану
направити шпорет. Ово се ради фронталним обликом рада, а онда се формирају две
групе ученике (различите по узрасту).
2.АКТИВНОСТ:
Једна група добија задатак да осмисли идејно решење за израду шпорета, а друга
група добија задатак да осмисли како би изгледала страница књиге чија израда је
у току.
3.АКТИВНОСТ: Рад на извршавању задатака.
И друга група је успешно обавила свој задатак.
Нема коментара:
Постави коментар